תעודה גמולוגית – ראו הוזהרתם

נתונים גמולוגים שתעודות גמולוגיות של יהלומים לא מספרות לכם ראו הוזהרתם:
* יהלום ללא ברק הוא לא באמת יהלום ! Excellent luster

חשוב לדעת!

  • מבצע לגולשי אתר דיאנוצ'ה
  • מבצעים על טבעות האירוסין בעיצוב אישי 
  • חוסכים עד 75% הנחה ברכישה מהיצרן לצרכן.
  • לפרטים נוספים חייגו אלינו 0586555691

ממה צריך להזהר כשרצים אחרי חתיכת נייר?

אז נכון שאתם בודקים היטב באינטרנט על תעודות גמולוגיות של יהלומים ונכון בשעה שקונים יהלום במחיר גבוה חשוב להתעקש על תעודות של GIA, HRD או IGI. עדיין יש ממה להזהר כשרצים אחרי חתיכת נייר ולא היהלום עצמו.

הבחירה הנכונה

הכי חשוב זה החיתוך והחזר האור של היהלום לכן גם אם קניתם יהלום שהליטוש שלו טוב מ very good ובעדיפות ל excellent עליכם לשאול את המוכר האם הluster ברק של היהלום הו מעולה או בשפה של היהלומנים EX ברוב התעודות גם של Gia אין שום איזכור לברק של היהלום ועכשיו אתם שואלים

אז איך יכול להיות שהחיתוך מושלם אבל היהלום לא מנצנץ מספיק?

ובכן ישנם המון יהלומים בעולם שבעצם צמחו יחד עם פגמים ופגם שיכול להשפיע על הנצנוץ של היהלום נקרא לרוב cloud ענן ובמקרים רבים יש הרבה עננים ביהלום.

המשמעות היא שיש הרבה נקודות קטנות בתוך היהלום שיחדיו הן מיצרות מתווה של עננים שמשפיעים על קבלת האור ביהלום ובהחזר האור מהיהלום.

ולכן היהלום לא מנצנץ מספיק וזו בעצם הבעיה הגדולה ביותר יהלום שלא מנצנץ עדיף זרקון.

תעודה גמולוגית – ראו הוזהרתם!

ישנה תופעה נוספת שנקראת graining קווי צמיחה ביהלום ממש כמו בעץ.

והמונח internal graining או graining בעצם מדבר על קווים של צמיחה בתוך היהלום שלא עברו תהליך אטומי מסוים או לחילופין חלק מהפחמן לא עבר את אותו התהליך האידיאלי שכל היהלום אמור לעבור וזה עשוי במקרים קשים לגרום להשפעה על איכות היהלום והניצנוץ של היהלום.

תופעה שלישית שיכולה להשפיע על אפקט היהלום היא כמות גבוהה של זרחן פלורסנט ביהלום אך במקרה זה רק יהלומים שמדורגים כ fluorescence very Strong יכולים להשפיע על ברק היהלום זה במקרה הנפוץ ביותר שהזרחן הוא כחול.

ישנם סוגי זרחנים אחרים חוץ מהזרחן הכחול כגון לבן צהוב כתום שהם נדירים ביותר אך ביהלומים אלו ההשפעה של הברק יכולה להיות כבר מmedium fluorescence.

גוונים ביהלום- אחוז לא קטן מהיהלומים בעולם נוצרים עם גוון נוסף כגון חום ירוק או אפור.