ההבדל בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין

הרבה אנשים מעלים את השאלה הזו בפנינו. גילינו שאנשים אומנם מודעים לכך שיש הבדל מהותי, אבל לא ממש מבינים מה, כמה ולמה. אז חשבנו לעזור לכם קצת ולענות, אחת ולתמיד – מהם ההבדלים בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין? לפני הקריאה מאמר זה עונה על שאלה מאוד ספציפית. אם ברצונכם להרחיב בנושא בחירת טבעת יהלום, הינכם מוזמנים לקרוא את המדריך השלם לבחירת טבעת יהלום (אירוסין). תרגישו חופשי לבקר בקטלוג טבעות היהלומים שלנו. לחצו כאן אם אתם שואלים את עצמכם באיזו אצבע שמים טבעת אירוסין. ישנם כמה וכמה הבדלים משמעותיים בין שני סוגי הטבעות כאשר ההבדל הבסיסי הוא העובדה כי טבעת נישואין היא חלק מתהליך דתי ברבות מן התרבויות המערביות בעוד טבעת אירוסין ניתנת כחלק ממנהג תרבותי היסטורי ואין לה הקשר דתי, בטח שלא ביהדות.

במילים פשוטות – כדי להתחתן בחתונה יהודית בישראל חייבים טבעת נישואין אך טבעת אירוסין היא בחירה בלבד ולרוב מושפעת מנסיבות חברתיות – באיזו סביבה גדלתם, מהי היכולת הכלכלית שלכם וכדומה. למרות זאת, ישנן התייחסויות לתרבות טבעות האירוסין גם ביהדות.

מבחינה עיצובית, טבעת נישואין מפוקחת על ידי הרבנים והקו המנחה הוא שהיה תהיה פשוטה, שתהיה עגולה לחלוטין מבפנים ושלא תהיה משובצת.

החומר ממנו היא עשויה צריך להיות זהב או כסף. היום ניתן לראות כי רבנים רבים מקפידים פחות על פשטות זו ועיצובים יותר מאסיביים או בולטים מאושרים.

חלקם אפילו מאשרים שימוש ביהלומים בטבעת זו. טבעת אירוסין, מאידך, אינה מוגבלת תחת כל כלל או תקנה ולרוב קשורה לטעם ואופנה. רוב טבעות האירוסין שנמכרות משובצות ביהלומים ומעטות משובצות באבני חן.

אין מגבלה על החומר ממנו עשויה הטבעת אך על פי רוב טבעת אירוסין תהיה מזהב או מפלטינה. בשונה ממה שרבים חושבים – שטבעות אירוסין נהוגות ביהדות רק כמאה שנים,

טבעת האירוסין הראשונה שידוע עליה היא מהמאה ה-14 לספירה! בעבר טבעות מסוג זה היו מעין הבטחה לנישואין או חלק מנדוניה.

הבדל נוסף בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין שניתן לציין הוא העובדה שטבעת נישואין נענדת גם על ידי גברים רבים (אם כי אין כורח הלכתי) ואילו אין כמעט גברים בישראל העונדים טבעת אירוסין.

מעניין לדעת שבמדינות מסוימות גם גברים עונדים טבעות אירוסין עד לחתונה, למשל מדינות נורדיות.

מגבלה נוספת שאפשר לציין היא שאת טבעת הנישואין חייב הגבר לרכוש בעצמו לאישה ולשלם עליה ואילו את טבעת האירוסין יכולים לקנות אפילו ההורים שלו (-: מזל טוב למרות זאת, ישנן התייחסויות לתרבות טבעות האירוסין גם ביהדות.

כמו שאומרים - לגזור ולשמור טבעת נישואין טבעת זו היא חובתו של הגבר לרכוש בעצמו, ולשלם בעצמו, עבור האישה. טבעת אירוסיןאין חשיבות למי קונה את הטבעת, שכן אפילו ההורים של הגבר יכולים לקנות את טבעת האירוסין עבור האישה. בקרו בקטלוג טבעות האירוסין המלא.