ההיסטוריה של היהלום

ההיסטוריה של היהלום בימינו, היהלום הוא כבר סמל תרבות, אהבה ומחוייבות שמלווה אותנו ברגעים הכי חגיגיים ומרגשים בחיים. מעטים יודעים על ההיסטוריה הארוכה, המסקרנת, המסועפת והדרמטית שעברה על האבן הזאת ויצרה את הדימוי של היהלום המודרני. כדי שתכירו קצת יותר טוב את האבן הנוצצת והאהובה הכנו את הפוסט הבא שסוקר את ההיסטוריה של היהלום עד המאה ה-20.

המילה יהלום באנגלית DIAMOND מגיעה מהביטוי היווני AMADAO שמשמעותו כניעה

נשקו של האל אינדירה- שם נרדף ליהלום לפי המסורת ההודית. בתנ

היסטורונים סבורים שמוקד עיבוד היהלומים הראשון באירופה היה בוונציה של המאה ה-14, ששימשה באותה תקופה כמרכז סחר אירופאי מרכזי. גילדת המלטשים הראשונה הוקמה בנירנברג גרמניה של סוף המאה ה14. הודות להתפתחות ושכלול בתחום ליטוש היהלומים, היהלומים החלו לתפוס מקום יותר מרכזי. בסוף המאה ה-17 החלו לככב כאבן מרכזית בתכשיטים קטנים. בעקבות גילוי מרצבי יהלומים נוספים, במאה ה-18 היהלומים כבר היוו את הפוקוס המרכזי בתכשיטים גדולים ודומיננטים. למרות הגידול בתעשיית החציבה והליטוש, היהלומים עדיין נחשבו נדירים ביותר ולא נגישים לקהל הרחב. תכשיטי יהלומים יועדו בעיקר לשעות הערב, וענידת תכשיטי יהלומים בשעות היום לא הייתה מקובלת ונחשבה וולגרית וראוותנית.

שני אירועים בסוף המאה ה-19, ישנו את ההיסטוריה של היהלומים למאה הבאה. הראשון התקיים בשנת 1870, גילוי מרבץ יהלומים עצום בדרום אפריקה הקפיץ את היצע היהלומים העולמי והפך את האבן הנדירה לזמינה עבור מעמד הבורגנות האמיד, בעיקר בארה

המשך עלילות האבנים בנות אלפי השנים ממשיכות ומתפתחות לצד התפתחות הקפיטליזם המודרני, על המשך ההיסטוריה של היהלומים- בסיפורם של היהלומים במאה ה-20.