מה זה יהלום בחיתוך קושן?

מה זה יהלום בחיתוך קושן? יהלום בחיתוך קושן (הידוע בעברית בתור חיתוך כרית בתרגום חופשי) נמצא בסביבה כבר כ200 שנה. חיתוך קושן היא אחת מצורות החיתוך המסורתיות של יהלומים והיה פופלרי במיוחד בקרב צורפים ומעצבי תכשיטים במאה ה-19 ותחיל המאה ה-20. למעשה, הוא היה כה פופולרי עד שמרבית אבני החן (ולא רק יהלומים) לוטשו בחיתוך זה. אפילו היהלום המפורסם ביותר בעולם -הופ דיאמונד הוא בחיתוך קושן.

יהלום הקושן הוא יהלום מלבני או מרובע עם קצוות מעוגלים. בניגוד לחיתוכים אחרים שהם מרובעים או מלבניים כגון פריננס או אמרלד, הקושן נחשק במיוחד מכיוון שהוא מעביר תחושה רכה, נשית ומלטפת בשל הקצוות הרכים שלו. חיתוך הקושן הוא אחד מחיתוכי היהלומים המגוונים ביותר עם טווח ליטוש של בין 58 ל64 פאות ושימוש במגוון טכניקות להגעה לתוצאה הסופית. לדוגמא, בתמונה ניתן לראות 2 יהלומי קושן בליטושים שונים שיוצרים החזר אור שונה של היהלום. ראו דוגמה למחיר של יהלום קושן. טבעות אירוסין -תכשיטים, טבעות אירוסין יהלום בשנים האחרונות, יהלומים בחיתוך קושן חזרו למרכז הבמה הודות לכמה כוכבות ענק שקיבלו טבעות אירוסין בהן משובץ יהלום בחיתוך קושן. קים קרדשיאן עם טבעת משובצת יהלום קושן במשקל 15 קראט שקיבלה מקניה ווסט

גם בר רפאלי קיבלה טבעת אירוסין משובצת יהלום בחיתוך קושן מעדי עזרא, יהלומנים מעריכים את משקל היהלום בין 3-5 קראט בר רפאלי טבעת וכמובן הקושן המפורסם ביותר בימים אלו, של הדוכסית מייגן מרקל עם טבעת בשיבוץ יהלום קושן במשקל 5 קראט שנשמר באוסף של משפחת המלוכה הבריטית לפני ששובץ בטבעת אירוסין שקיבלה הדוכסית מהנסיך הארי בין שני יהלומים עגולים שהיו שייכים לנסיכה דיאנה.

למרות אופנת הסלבס, אם מביטים ביהלום קושן לא קשה להבין למה הוא כל כך פופלרי ואהוב. יהלום בחיתוך קושן הוא אחד מהיהלומים הנוצצים ביותר עם החזר אור גבוה בשל ריבוי הליטושים בפביליון (המרחק בין החגורה לבין קודקוד היהלום ) או בבסיסו. ליטוש זה יחד עם צורתו הפתוחה המרובעת יוצרים בדיוק את כל מה שאנחנו מצפים מיהלום להיות- נוצץ, מרהיב ועוצר נשימה. מאפיין נוסף של חיתוך הקושן הוא השמירה על גוון היהלום, לכן החיתוך מתאים ביותר גם ליהלומים צבעוניים.

איזה עיצוב טבעת מתאים ליהלום קושן? יהלום בחיתוך קושן מתאים למגוון רחב של טבעות. הוא נראה מרשים ונשי כאשר משובץ בטבעת סוליטר, כמו גם בטבעת הילה כאשר מוקף יהלומים קטנים. כמו כן, בגלל ההיסטוריה הענפה שלו יהלום קושן מתאים לשיבוץ במגוון טבעות בעיצובי וינטג' וכן בטבעת בעיצוב עתיק לחובבי הז'אנר.

לצפייה בכל הטבעות המתאימות לשיבוץ יהלום קושן לקריאה נוספת על צורות יהלומים לחצ/י כאן