המדריך המלא לקניית טבעת אירוסין יהלום 1 קראט

אחת מהדילמות המרכזיות בהן נתקלים גברים שמעוניינים לרכוש טבעת אירוסין קשורה בגודל היהלום או משקל הקראט בטבעת. ישנו רצון לרכוש טבעת עם יהלום בגודל מספק ולא קטן יחסית לממוצע המקובל בחוג החברתי. מחקרי שוק מראים כי משקל יהלומים ממוצע בטבעות אירוסין ברחבי העולם נע בין חצי קראט לקראט. כאשר מדובר בזוגות צעירים מתחת לגיל שלושים הממוצע הוא בין 0.30 נק ל0.60 נקודות לטבעת אירוסין. בארה"ב, כמו בארה"ב משקל יהלום ממוצע בטבעת אירוסין הוא 1 קראט.

 

גודל היהלום ההממוצע בטבעת אירוסין זה עניין יחסי שתלוי בנורמות חברתיות ואזוריות. לכן, מומלץ לעשות עבודה מקדימה ולבדוק עם החברות של הכלה המיועדת, חברים שכבר הציעו ולהתייעץ עם המוכר או הגמולוג שמוכר לכם את הטבעת, במידה ונתקלתם באדם הגון, רוב הסיכויים שהוא יתן לכם המלצה בריאה על גודל היהלום המומלץ בהקשר ריאלי לתקציב ולניסיון שלו.
במאמר הבא תמצאו כל מה שצריך לדעת בנוגע לרכישה של טבעת משובצת ביהלום או יהלומים במשקל קראט. בין אם אתם מחפשים טבעת אירוסין או טבעת יהלום יוקרתית.

טבעות אירוסין -תכשיטים, טבעות אירוסין יהלום

המדריך לקניית טבעת יהלום 1 קראט

טבעות יהלום 1 קראט מתחלקות לשתי קבוצות: טבעת סוליטר בה משובץ יהלום יחיד במשקל 1 קראט, או טבעת מעוצבת שכוללת יהלומי צד בה משובץ יהלום מרכזי במשקל נמוך יותר ויהלומי צד, כאשר סך משקל היהלומים בטבעת מגיע ל1 קראט.

ריכזנו עבורכם כמה הנחיות שכדאי להקפיד עליהן ברכישת טבעת 1 קראט:

  • תלמדו את הבסיס (לפחות)    התחילו מההתחלה ותלמדו את הבסיס- שפת היהלומים. ראשית יש להכיר את ארבעת המאפיינים הבסיסיים והחשובים ביהלום: צבעניקיון,  חיתוך ומשקל (color, clarity, cut, carat).

  • ריכשו ממקור מסודר ואמיןההמלצה שלנו היא לרכוש מיצרני תכשיטים בבורסה ליהלומים. בטרם רכישה מומלץ לבצע תחקיר באינטרנט ולקרוא המלצות ודירוגים על בית העסק.

  • שימרו על ערך הקנייה כדאי לרכוש יהלום טבעי, לא מטופל ולא סינטטי. כך ערכו ישמר במידה ותרצו למכור אותו.

  • תעודה! דרשו תעודה גמולוגית ממעבדה מוכרת ואיכותית. וודאו שהנכם מבינים את כל הפרמטרים שמרכיבים את דירוג היהלום. תעודה איכותית ואמיתית תעשה לכם חיים קלים אם וכאשר תרצו למכור את היהלום.

טבעת אירוסין סוליטר 1 קראט מחיר

ברכישת טבעית יהלום, משקל היהלומים בטבעת נקבע ע"פ סכום משקל כולל של כל היהלומים בטבעת. טבעות בהן מככב יהלום מרכזי אחד ויחיד נקראות טבעות סוליטר.

בטבעת סוליטר קלאסית לרוב לא נהוג לשבץ יהלומי צד, אלא להשאיר את כל הבמה ליהלום המרכזי. במקרים כאלה חשוב להקפיד על מספר הנחיות מרכזיות על מנת להבטיח את כדאיות הרכישה.

מחיר טבעת סוליטר יהלום 1 קראט נע בין 7,500 ש"ח ל 48,000 ש"ח בהתאם לאיכות היהלום, המחיר הממוצע הוא כ 17,000 ש"ח.
*המחיר מתייחס ליהלומים טבעיים באיכות מסחרית.
טבעת אירוסין סוליטר יהלום פרינסס, טבעת אירוסין סוליטר דגם טיפאני 1 קראט

טבעת יהלום בסגנון טיפאני משובצת ביהלום טבעי של 2 קראט

טבעת אירוסין מעוצבת 1 קראט מחיר

.

סוג נוסף של טבעות 1 קראט הן טבעות בהן סך היהלומים המשובצים מגיע למשקל 1 קראט.

במקרים אלו, בטבעת יש יהלום מרכזי אחד ויהלומי צד המשלימים את העיצוב. דוגמאות נפוצות לטבעות מסוג זה הן בטבעות בעיצוב הילה בהן יש יהלום מרכזי מוקף בהילת יהלומים קטנים המגדילים את היהלום המרכזי לעין.

מחיר טבעת יהלום מעוצבת בה כלל היהלומים מגיעים למשקל 1 קראט יכול להתחיל ב5,000 ש"ח ולהגיע עד 35,000 ש"ח כאשר המחיר הממוצע הוא בסביבות 10,000 ש"ח.

*המחיר מתייחס ליהלומים טבעיים באיכות מסחרית.

טבעת אירוסין מעוצבת יהלום מרכזי 0.90 נקודות, טבעת שלושה יהלומים 1 קראט, טבעת פרח 1.5 קראט

טבעת אירוסן וינטאג' יהלומים במשקל כולל של 2 קראט כולל תעודת GIA

איך אפשר לחסוך ברכישת טבעת יהלום 1 קראט?

אם אתם לא רוצים לרדת ממשקל של קראט יהלומים לטבעת, ישנן כמה דרכים חכמות בהן ניתן להוזיל את המחיר ולחסוך עלויות.

מחיר יהלום 1 קראט הינו גבוה ב35% ממחיר יהלום במשקל 0.90 נקודות, בעוד שבגודל הוא גדול רק ב10%.

במילים אחרות- יהלום במשקל 0.90 קראט דומה מאוד במראהו ליהלום במשקל 1 קראט, אך עולה הרבה פחות!

בהוספת יהלומי צד לטבעת תוכלו להגיע לתוצאה סופית במשקל קראט שלם במחיר נמוך בעשרות אחוזים מאשר אם תקנו יהלום בודד במשקל קראט.

להרחבה: יהלום 1 קראט, תיעוד יהלומים