טבעות יהלום מעוצבות

טבעת אירוסין סוליטר זהב צהוב בשיבוץ אבן אחתהאם אתם חושבים לרכוש טבעת יהלום מעוצבת?

בין אם אתם מחפשים מתנה בעלת ערך ומשמעות למישהו יקר בחייכם, ובין אם אתם פשוט רוצים לפנק את עצמכם בטבעת יהלום כמו שתמיד חלמתם – ישנן כמה נקודות וכמה מונחים שכדאי לכם להתייחס אליהם.

נתחיל עם המונח הכי חשוב בכל מה שקשור לטבעות יהלום:

טבעת יהלום סוליטר – זהו המונח המגדיר את העיצוב הקלאסי ביותר לטבעות יהלום כלומר – אבן אחת הניצבת במרכז חישוק מזהב/זהב לבן/כסף או כל מתכת אחרת.

זהו גם העיצוב הפופולארי ביותר לטבעות אירוסין, אבל לא רק.

טבעת סוליטר יכולה להציג אבן אחת בודדת, או אבן מרכזית שסביבה הילת יהלומים הממסגרת אותה, או שני יהלומים הניצבים בשני צדי האבן.

יתרונה של טבעת הסוליטר הוא שהיא כל כך קלאסית שהיא תמיד באופנה 😊. יתרון נוסף הוא שניתן בקלות להגדיל או להקטין אותה על פי הצורך, ללא פגיעה בעיצוב או באבן עצמה.

עיצובים נוספים לטבעות יהלום הם למשל:

טבעות שורה (או שתי שורות או אפילו יותר) – טבעת המציגה חגורת יהלומים לכל היקפה, או רק בחלק ממנו. טבעות טוויסט – טבעת המציגה שתי שורות משולבות, טבעת בצורה – טבעת המציגה צורה כלשהי במרכזה, שאליה משובצים מספר יהלומים (למשל צורת ריבוע, צורת צב, או כל צורה שעולה על רוחכם..).

מהו השיבוץ הרצוי לכם?

יהלום הוא אמנם המינרל החזק ביותר בטבע (קראו בהרחבה מהו יהלום), אבל זה לא אומר שהוא לא יכול ליפול ואפילו להישבר.. לכן חשוב שתקדישו מחשבה על סגנון השיבוץ הרצוי לכם לאבן היקרה הזאת, על מנת שתוכלו מצד אחד גם להציג אותה בגאווה, ומצד שני לשמור עליה מפגמים.

סוגי שיבוצים מקובלים: שיבוץ שיניים בלבד – האבן מוחזקת בעזרת שיניים עדינים בלבד. שיבוץ מלא – האבן מוחזקת כולה בתוך מסגרת מזהב.

במסגרת שאלת השיבוץ – עולה כמובן גם שאלת המתכת ממנה תרצו שהטבעת תהיה עשויה.

מה ההבדל?

יש לנו מאמר שלם שמסביר על ההבדל בין זהב צהוב לזהב לבן (לקריאה המשיכו למאמר הזה), אבל השורה התחתונה: לא משנה באיזה זהב תבחרו – אנחנו ממליצים להקפיד שזה יהיה בעל דרגת טוהר של 14 קאראט ומעלה.

טבעת יהלום מזהב צהוב – זהו המראה הקלאסי והפופולארי ביותר לטבעת יהלום. השילוב בין אורו החם של הזהב לבין נצנוץ היהלום יוצרים מראה יוקרתי ומלכותי. טבעת כזאת יכולה להיות טבעת מאוד עדינה וגם בעלת נוכחות מרשימה. אם אתם מעדיפים מראה עדין יותר – בחרו חישוק דק ונקי.

שתי האפשרויות הפופולאריות ביותר לטבעות יהלום מעוצבות הן זהב צהוב או זהב לבן.

טבעת יהלום מזהב לבן – זהב לבן מעניק מראה מודרני ועכשוי יותר, אלגנטי ועדין. צבעו השקוף של היהלום משתלב בעדינות עם צבע הזהב הלבן ויוצר מראה הרמוני ונעים לעין.

איך משפיע צבע הזהב על המראה של היהלום המשובץ בטבעת?

בטבעת יהלום מזהב צהוב– צבעו של היהלום שתבחרו עשוי להיות מושפע מהשיבוץ של הזהב הצהוב, ולכן כדאי מאוד לשים לב למראה הסופי של האבן אחרי השיבוץ, ולצבע הקורן ממנה.

בטבעת יהלום מזהב לבן – במקרה כזה, הזהב הלבן כמעט ולא משפיע על היהלום, וכך צבעו הטבעי של היהלום שתבחרו יבלוט יותר ויעניק לטבעת את הייחוד שלה.

טבעת יהלום – מהו החיתוך הרצוי לכם?

כולם מכירים את שאלת הגודל, המשקל והאיכות של היהלום, אבל כשבוחרים טבעת יהלום – אחת השאלות העיקריות שיש לשאול היא באיזה חיתוך תרצו את היהלום שלכם.

ישנם מספר סוגים עיקריים של חיתוכים המתאימים במיוחד לטבעות: חיתוך קושן, חיתוך עגול (הכי קלאסי), חיתוך פרינסס, חיתוך מרקיזה (נועז ומרהיב) ועוד..

לכל חיתוך יש את המאפיינים שלו – את דרגת ואופן הנצנוץ שלו, את הצורה הייחודית שלו ואת הדרך שבה הוא משתלב על האצבע.

חשוב שתשימו לב היטב לבחירה של החיתוך, ושזה יהיה חיתוך שאתם מאוד אוהבים ועונה על כל המאפיינים שחשובים לכם ביהלום שלכם.

וטיפ אחרון לסיום:

אחת השאלות שרבים שוכחים לענות עליהן לפני שהם בוחרים את העיצוב לטבעת היהלום המתאימה להם היא:

האם תרצו לענוד אותה כטבעת יחידה על היד, כזאת שתמשוך את כל תשומת הלב ותבלוט בייחודיותה, או שאתם מצרפים אותה למספר טבעות אותן אתם עונדים באופן קבוע.

אם כך – חשוב שתחשבו מראש על איזו אצבע בדיוק תרצו לענות אותה, ואיך היא משתלבת עם שאר הטבעות- בצורה כזאת שהיא גם תיראה יפה ויזואלית, וגם תבלוט מעט.. 😊