יהלום בחיתוך לב

יהלום בחיתוך לב

יהלום בצורת לב זה כאילו הדבר הכי מתבקש.. ואכן, יהלומים לוטשו לצורת לב עוד במאה ה-16. למעשה, טבעת היהלום הראשונה הידועה שהציגה יהלום שלוטש בצורת לב ניתנה כמתנת ידידות ממארי מלכת הסקוטים למלכה אליזבת בשנת 1562. 

יהלום טבעי לב מעוצב – לצפייה במוצר לחצו כאן

למעבר לקטגוריית יהלומי לב – תכשיטי יהלומי לב

במשך הרבה שנים חיתוך יהלום בצורת לב היה דווקא אחד מהחיתוכים הנדירים ביותר, ויהלומי לב נחשבו דווקא לרכישה כדאית וזולה יחסית.

לאחרונה, הם מתחילים לחזור לאופנה. טבעות אירוסין של יהלומים בצורת לב נצפו על אצבעותיהן של סלבריטאיות כמו ניקי מינאז' וליידי גאגא, שענדה טבעת עם יהלום ענק בצורת לב כאשר הייתה מאורסת לטיילור קיני. גם אבריל לוין הצטרפה למועדון הלבבות הנוצצים, כשהפתיעה לאחרונה עם טבעת אירוסין שבמרכזה יהלום בחיתוך לב מושלם.

בנוסף בשנים האחרונות הפכה צורת הלב לפופולארית ביותר בקרב נשות אזור המזרח הרחוק ודרום מזרח אסיה, מה שהגביר את הביקוש עד כדי כך שזה גרם לעליית מחירים משמעותית.

נכון להיום מחירו בעולם של חיתוך יהלום בצורת לב ממוקם ממש לצד החיתוך שנחשב ליקר מכולם – חיתוך הבריליאנט העגול.

אבל לפני שנתחיל הנה הסבר קצר: חיתוך יהלומים הוא למעשה הגדרה כללית לשני מאפיינים: קודם כל הצורה הכללית של היהלום- האם הוא ריבוע, עיגול, לב, וכו'. ואחר כך הליטוש והגימור הכללי של היהלום כלומר- כמה פאות יש לו, באיזה זויות הן לוטשו ובאיזה אופן נשברות קרני האור בתוך האבן. שני המאפיינים האלה משתלבים יחד ויוצרים את המראה הסופי, ואת דרגת הנצנוץ של כל יהלום בפני עצמו.

לאיזה תכשיטים מתאים חיתוך יהלום בצורת לב?

צורת הלב מתאימה כמובן למגוון תכשיטים – גם כתליון סוליטר, כזוג עגילים וגם לטבעות, ובמיוחד בתכשיטים המציינים יום נישואין או כאבן המרכזית בטבעות אירוסין.

טבעות אירוסין יהלום לב

טבעת יהלום לב מתוקה בשיבוץ יהלום איכותי ויהלומי צד מזהב צהוב

טבעת יהלום לב משובצת במשקל קראט עם תעודת GIA – לצפייה במוצר

עגילי יהלום לב

עגילי יהלום לב צמודים זהב לבן שיבוץ מסגרת

עגילי יהלום לב צמודים – מבחר גדלים ומגוון ליטושים. לפרטים נוספים צפו במוצר עגילי יהלום לב צמודים

תליון יהלום לב

תליון יהלום לב מוקף יהלומים בשרשרת מזה לבן עם תעודת GIA

תליון יהלום לב מוקף יהלומים בשרשרת מזה לבן עם תעודת GIA – צפו במוצר תליון יהלום לב

עגילי יהלומים נופלים בצורת לב

עגילי יהלומים נופלים בצורת לב זהב לבן
עגילים נופלים מיהלום טבעי לב – ניתן להתאים לכל גודל ולכל תקציב – לצפיה במוצר היכנסו

מהם המאפיינים של חיתוך יהלום בצורת לב?

למרות שהוא נראה שונה מאוד, החיתוך בצורת לב מבוסס למעשה על החיתוך הנקרא "בריליאנט" שהוא החיתוך העגול הפופולרי ביותר. למעשה, זוהי ואריאציה של החיתוך העגול המסורתי.

ליהלום בצורת לב יש בדרך כלל 56 עד 58 פאות, עם שש עד שמונה פאות המהוות את בסיס היהלום.  

יהלום בצורת לב, שלוטש בדרגת ליטוש איכותית יכול להיות בעל רמת נצנצוץ וברק מרהיבה.

מראה כללי

בניגוד לצורות ולחיתוכי יהלום אחרים, יהלומים בצורת לב יכולים להיות שונים מאוד אחד מהשני באורכם וברוחבם (וביחס בניהם), בפריסת הכנפיים שלהם, בזוית החוד שלהם וכו.

בעוד שבחירת המראה הכללי של הלב נתונה לטעם אישי, קיימים כמה קוים מנחים שעוזרים לבחור את היהלום המושלם עבורכם.

היהלום מורכב משני חלקים עיקריים – החלק הנראה לעיין הנקרא ה"כתר", והחלק הנסתר הנקרא ה"פוויליון" או הבסיס (זהו החלק הנראה כמו חוד). לשני החלקים יש תפקיד מרכזי במראהו הסופי של היהלום וברמת הזוהר והנצנוץ שלו. לחלק העליון יש תפקיד בהכנסת קרני האור אל האבן, ולחלק הבסיס יש תפקיד בהחזרת קרני האור בזויות הנכונות כך שהוא ינצנץ ולא יבלע.

מה כדאי לכם לבדוק לפני שאתם בוחרים יהלום בחיתוך לב?

סימטריה – כמו בכל צורת חיתוך אחרת של יהלומים – גם כאן הסימטריה היא נקודה משמעותית. לסימטריה יש תפקיד חשוב במערכת היחסים בין הפאות המלוטשות השונות ולכן היא משפיעה על הנצנוץ ועל המשחק של החזרי האור.

פרופורציות – בחיתוך בצורת לב נהוג לשאוף לכך שהיחס בין אורך ורוחב האבן יהיה 1.00 כלומר יחס שווה (כמו ריבוע).

עובי החגורה – החגורה (girdle) היא ההיקף החיצוני של האבן המלוטשת. החלק המפריד בין הכתר – החלק העליון הנראה של היהלום, לבין הפוויליון (הבסיס המשונן). ככל שהחגורה עבה יותר – כך היא שומרת על האבן מנזקים, אבל זה גם יצור מראה של אבן קטנה יותר. לכן כדאי לשים לב שהחגורה היא לא עבה ולא דקה מדי.

צבע, צלילות ודרגת נקיון – צורת הלב, המתבססת על סגנון הליטוש של צורת העיגול הקלאסית יכולה לטשטש פגמים קלים בצורה טובה, ויש כאלה שיסתפקו ביהלום שאינו בדרגת נקיון גבוהה במיוחד, כל עוד הפגמים אינם נראים לעין.

כך גם לגבי הצבע- זהו בדרך כלל עניין של טעם אישי, יש המעדיפים אפילו צבע מעט חם ופחות "לבן קר" עבור הלב שלהם. כמו כן כדאי לבדוק את צבעו של היהלום שאתם בוחרים, ביחס למתכת שאליה הוא ישובץ, כיוון שלצבע המתכת יש השלכה גם על איך יתקבל צבעו של היהלום בסופו של דבר בתוך התכשיט.

ככלל, ככל שהאבן גדולה יותר כך צבעה הטבעי יהיה בולט יותר.

קראט – בשל צורתו המיוחדת, מקובל להמליץ לרכוש יהלום לב במשקל של חצי קאראט או קאראט אחד ומעלה. ביהלומים קטנים יותר צורת הלב הייחודית עשויה להבלע כשהיא משובצת בתוך התכשיט, וקשה יהיה להבחין בה.

אחת הדרכים הבטוחות להבליט את צורת הלב הייחודית היא בשיבוץ מינימליסטי של תופסנים בלבד. אצלנו באתר תוכלו לראות מספר דוגמאות לשיבוץ יהלומים בצורת לב, בעלי משקל קאראט נמוך מ-1 (=לינק).

שטח הפנים העליון של היהלום – זהו האזור (נקרא גם "השולחן" table), האחראי על כניסת האור אל האבן, ולכן הוא משמעותי ביותר לנצנוץ ולברק. ככל ששטח הפנים הזה גדול יותר- כך נכנס יותר אור והיהלום שלכם ינצוץ ויזהר. מקובל לשאוף ששטח השולחן ביהלומים בחיתוך לב יהיה 56-62 אחוז משטחו המקסימאלי של היהלום.

הידעתם?

רק כ- 30 אחוז מכלל היהלומים הנכרים במכרות ברחבי העולם נמצאים הולמים ומתאימים לשמש כאבני חן בתכשיטים.

כמה עולה יהלום בצורת לב?

המחירים של כל אבן תלויים כמובן באיכות האבן ובאיכות הליטוש. אצלנו באתר תמצאו יהלום מלוטש בחיתוך לב במחיר של 3260 ₪ למשקל של חצי קארט.

טבעות אירוסין בסגנון סוליטר עם אבן יהלום בצורת לב נמכרות ב-3000 ₪ עבור קאראט אחד.

לעומתה, טבעת סוליטר בסגנון טיפאני עם יהלום במשקל קאראט אחד יכולה להגיע גם ל-14 אלף שקל..

טבעת יהלום סוליטר לב
טבעת סוליטר משובצת לב במשקל 80 נקודות GIA – לצפייה במוצר לחץ כאן

עיצובים מתאימים לטבעת אירוסין בצורת לב:

כמובן – טבעת הסוליטר הפשוטה, בה היהלום נמצא במרכז ומעוגן על חגורת הטבעת רק באמצעות שיניים. חגורת הטבעת יכולה להיות ממתכת אחיזה, או משובצת יהלומים קטנים סביב.

טבעת ובה יהלום מרכזי בצורת לב, שסביבו מסגרת יהלומים קטנים, לדוגמה: טבעת אירוסין יהלום לב.

לאוהבי הסרטים הישנים – יהלום בצורת לב יכול גם להתאים בעיצוב בסגנון רומנטי-עתיק, ולשוות לו מראה מלכותי או נסיכתי מהודר.

טבעת יהלום לב בסגנון וינטג יפה ומרשימה מזהב צהוב
טבעת אירוסין יהלום לב – לצפיה במוצר הרומנטי ביותר, לחצו לכאן

יהלומים מפורסמים בצורת לב:

יהלום הטאג' מאהל – היהלום בצורת לב, שהתגלה כבר במאה ה-17 והיה ברשותם של שושלת קייסרים הודית, התפרסם על ידי ריצ'רד ברטון, שהעניק את האבן במתנה לאשתו, אליזבת טיילור, ביום הולדתה ה-40. לאחר פטירתו נמכר היהלום תמורת 8 מיליון דולר.

יהלום ארגייל-אמור האוסטרלי ( Argyle Amour) – זהו יהלום ורוד בחיתוך וגימור מושלם, במשקל של 2.61 קאראט. שהרי בשל צבעו הורוד זה אך יתבקש להפוך אותו ליהלום בצורה של לב… 😊.