יהלומים צבעוניים טבעיים

במידה וחשקה נפשכם ביהלום צבעוני – אנחנו ממליצים בחום לקרוא את המאמר הבא.יהלומים צבעוניים הם טרנד חזק בעולם התכשיטים, קשת הצבעים היא אינסופית ומעצבי תכשיטים עושים שימוש ביהלומים צבעוניים כדי להוסיף צבע ויופי לעיצובים הקלאסים וכן לייצור עיצובים חדשים וססגוניים . בחירת יהלום צבעוני נכון עבורכם תקציבית וסגנונית יכולה להיות משימה מבלבלת אל מול ההיצע הגדול בשוק היהלומים העולמי. המאמר ידון במספר מאפיינים חשובים שכדאי לשקול לפני רכישת יהלום צבעוני, הראשון והחשוב בהם הוא הבנת ההבדל בין יהלום צבעוני טבעי ליהלום צבוע במעבדה.


יהלומים צבעוניים טבעיים

יהלומים צבעוניים טבעיים נדירים ומגיעים למחירים גבוהים ביותר. ישנן שלוש דרכים בהן יהלומים צבעוניים נוצרים באופן טבעי בטבע.

הדרך הראשונה היא: כאשר גורם זר חודר לסביבה הפחמנית בה נוצר יהלום. חנקן לדוגמא, יכול לגרום ליהלום להיות בעל גוון צהבהב או כתמתם והיסוד בור הופך את היהלום לכחול.

הדרך השניה בה נוצרים יהלומים צבעוניים היא כאשר לחץ עצום דוחס את הפחמן ויוצר יהלומים טבעיים בגווני אדום, ורוד או סגלגל.

הדרך השלישית, קרינה טבעית במעמקי האדמה מייצרת יהלומים בעלי גוון ירוק או כחול.

יהלומים ירוקים, אדומים וסגולים נחשבים לנדירים ביותר מכל היהלומים הצבעוניים הטבעיים. ברגע נתון ישנם רק שישה (!!)יהלומים אדומים טבעיים הנמצאים בשוק הסחר העולמי.

יהלומים טבעיים צבעוניים הם כה נדירים עד שהיחס בין יהלומים צבעוניים טבעיים ליהלומים לבנים הוא יהלום צבעוני טבעי אחד על כל 10,000 יהלומים לבנים חסרי צבע.

יהלומים צבעוניים המחשה

יהלומים צבעוניים סינטטים או צבועים

יהלומים צבעוניים ניתנים לייצור גם בתנאי מעבדה, בין אם בצביעת יהלומים טבעיים או ביצור יהלומים סינטטים מאפס. היהלומים הסינטטים נוצרים בתנאי מעבדה בתהליך שמדמה את הליך הייצור הטבעי שלהם בטבע.

היהלומים הסינטטים, נוצרים במעבדה במשך זמן של שבועות בודדים בניגוד ליהלום הטבעי שנוצר בטבע במשך אלפי שנים.

סוג זה של יהלומים סינטטים כל כך דומה בתכונותיו ליהלום הטבעי שרק באמצעות ציוד מעבדה משוכלל ניתן להבחין בהבדלים עדינים בצורת הקריסטלים ביהלום ולקבוע מהו יהלום סינטטי ומהו יהלום טבעי.

השיטה השניה לייצור יהלומים צבעוניים בתנאי מעבדה היא הקרנה על גבי יהלומים טבעיים בעלי צבע לא אטרקטיבי. בתהליך חושפים את היהלום לקרינה שמשנה את העמדת האטומים בתוך האבן, מה שגורם לשינוי בצבע.

יהלומים סינתטיים או צבועים במעבדה מאוד מושכים עבור הלקוח בשל מחירם ואחידות הצבע, הם מתאימים מאוד לעיצוב וייצור תכשיטים מרהיבים, אך ערכם בשוק נמוך יחסית והם אינם מתאימים למי שמחפש להשקיע ביהלומים למטרות מכירה עתידית.

כמו שאומרים – לגזור ולשמור

טבעות אירוסין -תכשיטים, טבעות אירוסין יהלום

יהלומים מטופלים  – בשל ערכם הרב של היהלומים הצבעוניים ונדירותם הגבוהה של חלקם, ישנם יהלומים מטופלים רבים.

ניירת – הקפידו על רכישה של יהלומים עם חשבונית מה מצוין כי היהלומים טבעיים ולא מטופלים. עבור יהלומים יקרים, אנו ממליצים לקנות עם תעודה גמולוגית בלבד.

ליטוש – גם ביהלומים צבעוניים, כדאי לא להתפשר על ליטוש היהלום.

להרחבה אודות דירוג הצבע ביהלום לחצ/י כאן